De ce 95% dintre antreprenori eșuează în primii 2 ani de activitate sau cum lipsa clarității NU te ajută în asumarea riscurilor
Antreprenoriatul este o călătorie plină de provocări și incertitudini. Unul dintre obstacolele semnificative cu care se confruntă adesea antreprenorii este reticența de a-și asuma riscuri. Acest fenomen, cunoscut sub numele de aversiunea față de risc, poate împiedica creșterea și succesul întreprinderilor.
În rândurile următoare, vom explora motivele din spatele aversiunii față de risc în rândul antreprenorilor, implicațiile sale și strategiile de depășire a acestei mentalități, precum și beneficiile pe care investiția într-o activitate clară și predictibilă le oferă:
Psihologia aversiunii riscurilor:
Aversiunea față de risc este adânc înrădăcinată în psihologia umană. Antreprenorii, ca orice persoană, sunt înclinați în mod natural să evite situațiile care pot duce la pierderi sau eșec. Teama de pierderi financiare, împreună cu incertitudinea rezultatelor afacerii, creează o barieră psihologică care îi împiedică pe mulți să-și asume riscuri îndrăznețe.
Problema:
- Impactul asupra luării deciziilor - aversiunea față de risc influențează modul în care antreprenorii iau decizii. În loc să îmbrățișeze oportunități cu randamente potențiale ridicate, antreprenorii care se opun riscurilor tind să opteze pentru alegeri mai sigure și mai conservatoare. În timp ce această abordare poate oferi un sentiment de siguranță, aceasta duce adesea la oportunități ratate pentru inovare, creștere și avantaj competitiv.
Soluția:
- Alegând o marcă populară și recunoscută de consumatori, o franciză oferă transparență în tot ceea ce reprezintă procesul de francizare, de la investiție, costuri, și cheltuieli, la evaluarea spațiului, asistența în arhitectură, construcție, design și branding, până la asigurarea strategiilor de marketing.
Cum prevenim eșecul?
Frica de eșec este adânc înrădăcinată în mentalitatea oamenilor, iar acest lucru, adesea, ne împiedică dezvoltarea și descoperirea unor oportunități noi.
Problema:
- Frica de eșec - un factor principal al aversiunii față de risc este teama de eșec. Antreprenorii investesc nu numai banii, ci și timpul, efortul și pasiunea lor în afacerile personale. Perspectiva unui eșec de afaceri poate fi devastatoare din punct de vedere emoțional și financiar, determinând antreprenorii să adopte o abordare prudentă a luării deciziilor.
Soluția:
- În francize, orice risc este unul asumat, testat, și implementat corespunzător, în conformitate cu rezultatele obținute pentru că se bazează pe eșecurile depășite deja încă din startul unei afaceri.
Depășirea aversiunii la risc este crucială pentru succesul antreprenorial. Scopul francizei Stația RomBeer este de a educa antreprenorii în a se pregăti pentru a deschide și gestiona propria afecerea, oferind toată susținerea necesară în acest proces:
- Planificare cuprinzătoare – planificarea amănunțită și cercetarea pieței pot oferi o înțelegere mai clară a riscurilor, dar și a potențialelor recompense. Având la bază un plan de afaceri bine structurat printr-un set de instrumente standardizat de planificare a afacerii, putem anticipa provocările prin dezvoltarea strategiilor de urgență și luarea deciziilor bine informate.
- Transparența financiară – ne dorim să fim cât mai transparenți și corecți cu potențialii parteneri, astfel încât prezentam de la bun început cu cifre exacte care sunt costurile unei investiții, dar și mai important, de ce avem acele costuri. De la taxa de franciză, la detaliile tehnice, până la cheltuielile suplimentare, totul este bine structurat și explicat încă de la prima consultație.
- Susținerea și suportul comunității – suntem o comunitate formată din iubitorii și susținătorii berii craft, berii vii românești. Colaborarea noastră, de la bere până la cafea, se rezumă strict la microberariile sau intreprinderele românești, pentru a le oferi posibilitatea de a ajunge la consumatorul casnic, dar și pentru a susține producția internă a României!
- Training constant – oferind training special în locațiile proprii, dezvoltăm parcursul de la angajat la proprietar de afacere.
- Garanția de performanță – franciza Stația RomBeer ia în considerare garanția de performanță a francizatilor, asigurând suportul necesar în cazul provocărilor neașteptate, de la strategiile de marketing, până la îmbunătățirea eficienței operaționale.
Aversiunea la risc este o provocare comună cu care se confruntă antrepenorii, care își are rădăcinile în frica umană inerentă de eșec și pierdere. Depășirea aceste mentalități este crucială în deblocarea întregului potențial antreprenorial.
Înțelegând psihologia din spatele aversiunii la risc și recunoscând impactul acesteia asupra luării deciziilor, Stația RomBeer a dezvoltat și implementat strategii pentru a-i atenua efectele și pentru a valorifica oportunitățile.
Prin aceste inițiative, franciza Stația RomBeer nu numai că oferă instrumente și resurse practice, dar promovează și o comunitate de sprijin care încurajează schimbarea mentalității către asumarea de riscuri calculate. Prin educație, transparență financiară, mentorat, și o cultură a învățării continue, Stația RomBeer își poate împuternici francizații să naghiveze prin incertitudini, să ia decizii informate și, în cele din urmă, să contribuie la succesul și creșterea întregii rețele de francize.
Puteți afla mai multe despre ce conține o franciza Stația RomBeer dând click aici.
Mai multe despre noi puteți găsi aici.