De ce 9 din 10 afaceri eșuează în primul an, sau cum poți VALIDA conceptul de afaceri

 

 

Sună înfricoșător, într-adevăr, dar 9 din 10 afaceri eșuează în primul an, iar motivul principal este lipsa validării conceptului de afaceri. La început de drum, mulți antreprenori se aruncă cu capul înainte, plecând de la premisa că au dezvoltat un concept impecabil, fară a testa, în prealabil, ideile într-un mod adecvat pieței în care vor să crească.

 

Ce înseamnă validarea conceptului de afaceri?

 

  1. Definirea clară a conceptului de afacere:

Primul pas în validarea lui, este definirea clară a acestuia. Trebuie să cuprindă:

  • Descriere detaliată a produsului sau serviciului oferit
  • Publicul țintă
  • Propunerea de valoare
  • Modalitatea de generare a veniturilor

Ideal ar fi să se identifice problema pe care conceptul este menit să o adreseze sau rezolve. Acest lucru implică cercetarea de piață pentru a vedea dacă există cerere au necesitate pentru produsul sau serviciul oferit.

 

  1. Analiza pieței țintă:

Odată ce conceptul de afacere este definit, trebuie începută analiza de piață. Este importantă înțelegerea nevoilor, preferințelor, dar, mai ales, comportamentului potențialilor clienți pentru a evalua dacă ideea corespunde cerințelor pieței.

Această analiză poate include:

  • Cercetări de piață
  • Interviuri cu potențiali client
  • Evaluarea concurenței
  • Identificarea oportunităților și amenințărilor din mediul de afaceri

Când este vorba de identificarea publicului țintă, poate fi de ajutor împărțirea lui pe segmente distincte de clienți. Multe tipuri de oameni ar putea beneficia de produsul sau serviciul oferit, dar marketing-ul în același mod poate să nu fie cel mai eficient mod de prezentare al afacerii. În schimb, se pot concepe strategii diferite de marketing, bazate pe ceea ce definește fiecare tip de client țintă, astfel încât produsul sau serviciul să fie pe înțelesul fiecăruia, ca să îi poată vedea utilitatea și necesitatea.

 

  1. Testarea conceptului de afaceri:

Testarea este o etapă crucială în validarea viabilității ideii. Acest process poate implica realizarea unor prototipuri sau mostre ale produsului sau serviciului și distribuit către publicul țintă. Este importantă obținerea feedback-ului și reacțiile clienților! Acestea pot oferi informații valoroase despre potențialul pe piață și îmbunătățirile necesare care pot ajuta la dezvoltare.

Etapa de testare poate fi împărțită în două segmente:

  • Testarea internă: angajații interni pot testa produsul sau serviciul pentru a vedea ce mai trebuie optimizat înainte de a fi distribuit către public
  • Testarea externă: un grup limitat de oameni din publicul țintă va testa produsul sau serviciul pentru a-și oferi feedback-ul

Feedback-ul trebuie să cuprindă informații despre ce i-ar motiva ca potențiali clienți, ce nevoi sau preferințe au și cum își ghidează investiile în funcție de acestea, ce soluții ar propune pentru potențialele probleme identificate, sau ce îmbunătățiri ar aduce. Orice informație obținută poate fi valorificată pentru a putea dezvolta afacerea, de la marketing, până la optimizarea calității.

 

  1. Evaluarea fezabilității financiare:

De cele mai multe ori, în urma unui feedback pozitiv, nu se prea mai ia în calcul și partea financiară. Este importantă evaluarea costurilor inițiale de dezvoltare a afacerii, precum și veniturile estimate și profitabilitatea pentru a determina rentabilitatea și durabilitatea ideii.

Această evaluare poate implica realizarea unui plan de afaceri detaliat și analiza riscurilor asociate conceptului.

 

 

Procesul de validare a ideilor de afaceri este un pas critic în călătoria antreprenorială. Prin validarea idelor se pot atenua riscurile, se poate îmbunătăți conceptul conform cerințelor pieței, crescând șansele de success. Prin cercetările atente, perfecționarea și testarea produsului sau serviciului, se poate construi o fundație solidă pentru afacere.

Este important de avut în vedere că validarea nu este un proces care se întâmplă o dată și, gata! Afacerea este pusă pe picioare și merge de la sine. Nu. Validarea este o călătorie continuă, care necesită timp și implicare prin obținerea feedback-ului, iterarea și adaptarea pe baza perspectivelor. Doar cei agili și receptivi la dinamica pieței vor trece de primul an și, de asemenea, cel mai critic pentru afacerea lor!

Așa că, înainte de a porni în noua aventură antreprenorială, investiți încă de la început timp în validarea conceptului. Cu cât validați mai mult, cu atât afacerea devine mai rezistentă!

Mai multe despre noi puteți afla pe franciza.rombeer.ro și rombeer.ro